In de week van FSC Friday, vanaf 29 september, lanceert FSC Nederland samen met haar partners de nationale campagne ‘Kies voor hout, red het woud’.
Kern van de boodschap is dat het gebruik van FSC-hout duurzaam bosbeheer stimuleert, en daarmee voorkomt dat bos verdwijnt voor andere bestemmingen als veeteelt, mijnbouw of plantages.
De nationale campagne doet een oproep aan alle beleidsmakers, projectontwikkelaars, architecten, aannemers en consumenten van Nederland: kies voor hout en red daarmee het woud. Hoe meer huizen, bruggen, hekken en meubels van hout (FSC) worden gemaakt, hoe meer bossen beschermd zijn tegen kappen en platbranden voor andere functies. FSC Nederland wil samen met haar partners met deze campagne bereiken dat de communicatieboodschap ‘Kies voor hout, red het woud’ top of mind is bij het kiezen voor een (bouw)materiaal.
Uit onderzoek is gebleken dat zowel professionals als consumenten vaak denken dat het gebruik van tropisch hardhout (FSC) niet verantwoord is. De nieuwe campagne is gericht op het weerleggen van deze misvatting. FSC Nederland wil juist het gebruik van FSC-gecertificeerd tropisch hardhout aanmoedigen, met als argument dat het een sterk en duurzaam bouwmateriaal is én dat het ervoor zorgt dat er meer bossen kunnen worden beschermd.
- Login om te reageren