U bent hier

Marktvraag drijfveer FSC

woensdag, 13 mei, 2015 - 09:00

De FSC Global Market Survey 2014 toont aan dat de vraag van zowel bestaande als potentiële klanten de voornaamste reden is om FSC-gecertificeerd te worden en te blijven. 
 
Steeds meer consumenten staan er op om verantwoorde en duurzame producten te kopen. Bedrijven spelen hier onder meer actief op in door FSC-certificering te verkrijgen. Zij merken dat dit tot nieuwe klanten en markten kan leiden. 43,5 procent van de respondenten geeft aan dat hun certificaat een must is om potentiële klanten te bereiken, en in bijna 40 procent van de gevallen wordt het keurmerk ook gezien als een essentieel instrument voor het behouden van klanten. Voor 38,4% van de respondenten is hun FSC-certificaat een intrinsiek onderdeel van de bedrijfsstrategie, of een invulling van hun engagement voor een verantwoord bosbeheer. Dat laatste geldt voor bijna een kwart van de ondervraagden. Nieuwe certificaathouders geven in iets meer dan de helft van de gevallen aan dat de vraag van klanten ze tot FSC-certificering heeft aangezet. Zo'n 12 procent gaf aan dat toegang krijgen tot nieuwe markten en concurrentievoordeel realiseren belangrijke drijfveren zijn om het keurmerk te verkrijgen.